tisdag 15 november 2011

Svar på komentar.

Fick en komentar från Anna om jag kunde skriva ner allt jag äter under några dagar..
Jag kan skriva ner ungefär hur en vardagdag ser ut för mig :) Men eftersom alla kroppar är olika o behöver olika mycket energi skriver jag inte ut mängden eftersom det kanske inte funkar för alla beroende på läng/vikt och aktivitet i vardagen.
 mellis: Kesella/keso m frukt/bär/ägg/smoothie
 frukost: gröt m ägg/fil m muslie/smörgås med mycke skinka lr keso ex.
 lunch: Lax m ris, sallad o ev knäcke
 mellis: kesella/keso m bär/frukt/bar
 middag: tex. Kyckling, wokgrönsaker m matvete
 kvällsmål: ägg,keso/ eller kesella dipp m grönsaker/ kyckling eller nåt sånt.

Såhär ser ungefär en dag ut för mig i matväg,, jag gillar att variera mat/mellis så det brukar de olika ut varje dag men ungefär såhär :) Vissa dagar har jag non-stop hunger, så brukar jag lägga till ett extra mellanmål de dagar jag känner att det behövs.
Försöker äta var 3;e timme för att hålla förbränningen igång. Ät "normal" mångd mat och det räcker med en tallrik. har jag lagat nåt som verkligen är suuuper gott så brukar jag ta lite till, annars nöjer jag mig efter en tallrik..det är ju snart dax för mellis igen ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack! Supergulligt!

Sara sa...

Va kul, lycka till :)!!