fredag 18 november 2011

Anything you truly want must be worth fighting for.

Klunkar kaffe & äter mellis....och funderar.

Tröttare än tröttast idag.. Denna vecka har jag legat lågt med träningen, bara en kort pw, ett gym pass och ett löp pass.. känns konstigt, känns bra, känns inte bra. Blandade feelings.
Jag vet att jag måste kämpa för att nå mina mål, äta skärpt & träna hårt. - Inga genvägar.
Men ibland sätter jag liite för stor press på mig själv, och när jag inte lever upp till de pressningarna så blir jag besviken på mig själv, därför tog jag en vecka där jag bara "är" nu. Ska jag leva mer "normalt" igen som innan, då mår jag som bäst.. träna o äta bra men inte under några måsten-utmaningar. Eller måste måste jag inte, jag vill ju men.. E ni med? Jag pendlar till jobbet 2 timmar per dag ibland nästan 3, är jag inte hemma så åker jag till Erik eller han till mig, upp tidigt på morgon med buss fram o tillbaka, ska hinna med att träffa vänner, familj, städa, fixa o dona o ibland kanske ha tid till att bara vara.. + att jag har ett STORT projekt pågång som jag riktigt mycket tankeverksamhet av min lilla hjärna.
Frågan är ju hur gärna jag verkligen vill nå min 'drömform', om det är värt alla uppoffringar just Nu ?
Jag lägger ner min utmaning o tar tag i den längre fram när det finns mer energi hos mig igen, det är ju inte någon mer än mig själv det "drabbar" eller hur..
Lite gerejer har det hänt både i måttband o fett% och jag är nöjd över det så länge. Resten får ta den tid det tar.

Oj, flummiga Sara har talat, är det någon som orkat läsa igenom detta & förstår? Jag vet vad jag mår bra av och jag kommer forsätta i det spåret jag vet passar mig bäst,- i balans med Allt. Det gäller att lyssna på sig själv och sin kropp..
Ha nu en toppen helg o var rädda om er! <3

3 kommentarer:

ellen sa...

Man måste njuta av livet också peachan med godis och mat utan att det ska vara ett misslyckande..gör det du tycker känns bra! <3

Sara sa...

Goo du gumman! <3 Vi ska ha mysigt i helgen.. ska bli så kul att träffa er allihopa!!
Det är så sant det du säger, jag brukar tänka så annars, Ja tror min utmaning kom lite mitt-i-allt just nu. Därför det blir ännu mer pressat att hinna med allt annat också. Love you!

ELIN sa...

Ååh, du gör rätt i om du inte har någon energi o lust till utmaningen.. O hur duktig har du ändå inte vart?

Jag ska inte ut denna helg, pappa fyller 50 nämligen, så det blir ferre uppe i hagfors. Men nästa helg ska jag ut i stan, på lörd, du får gärna bli med om du har lust? :D ska ut med en tjejkompis som heter linn :) o har du någon som du vill ta med fåru jätte gärna göra de :) Om du inte vill gå själv alltså....

Ja, det är kul med hemlisar, men så jätte hemliga äre ju inte egentligen ;) lovar att dela med mig framöver! O jag är JÄTTE glad att du läser min blogg, tycker detsamma om din, mysig o läsvärd, vi verkar så lika på nå vis :D TREVLIG HELG själv vackra människa :)