måndag 19 december 2011

tillbaka till verkligheten..

..igår kom vi hem, tillbaka till lugna Sunne efter en vecka i storstaden Göteborg.
Tänkte sumera veckan lite grann..
* Lärt mig en massa mer om kolhydrater
* Fett- mer om hur fett påverkar kroppen bra/dåligt fett
* Hur VIKTIGT före och framförallt efter träningsmålena är -iaf för de som tränar mycket
* Hur man ska äta för ökad muskelmassa
* Viktnedgång
* Mer om protein
* Räkna ut en människas basala metabolism och PAL värde ( alltså vad just din kropp omsätter varje dag )
* Hur man lägger upp ett kostanamnes
Framframförallt har jag lärt mig hur viktig kombinationen av kolhydrater protein och fett är.
Kände såklart igen en hel del av detta men nu på ett djupare plan och även lärt mig en massa ny kunskap att använda!

Nu är det bara att hålla tummarna att jag klarade gårdagens tenta, så att jag får min kostrådgivare cert.

Har även haft en super trevlig och såå kul vecka med Helen! Vi har skrattat och haft riktigt skoj och vi har disskuterat kost från morgon till kväll :D haha..
Tror även att jag fått en vän för livet på köpet! Tack för en jättetrevlig vecka H !


Inga kommentarer: