tisdag 6 december 2011

Gårdagens undergoooda middag

Jaa, måste få lov att säga det själv.. detta blev huur gott som heeeeeeeellst. Och jag skojar inte =)! Tokade till de lite i köket igår. Erik skulle komma och jag ville fixa mat tills han kom. Till mitt förfogande hade jag kassler och kollade i mitt kylskåp och där fanns det keso men även lite crem fraiche 8% och lite ost.. Där kom iden!! I skafferiet letade jag fram krossad annanas.
Det blev en supergod kassler grej i ugnen!



Såhär Did I dooo:
Skärde kassler i skivor saltade och pepprade och la i en form. Blandade sedan cream fraiche med keso och sweet chili sås. På med röran över kasslern och sedan på med krossad annanas. Avslutade med lite riven ost och sedan in i ugnen tills osten smält. Ja, detta va super gott och blev även matlåda till idag!


 
Har precis druckit en kaffiiii köpp.. jobbar till 19:30 sedan ska jag träffa Ellen :) Åker hem sent ikväll.. mysigt och få umgås!<3 

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Frida sa...

Du är allt påhittig och duktig du Sis! Erik is one lucky man! ;)