söndag 22 januari 2012

Idag drar jag igen en "mini deff" Det handlar inte om att äta minimalt med mat utan som jag brukar säga i en god kombination av protein, fett och kolhydrater.
Kommer istort sett äta som jag gör idag men vara med noga med när och vad jag äter.
Har haft mycket att göra nu med företaget och allt och satt mig i en helt ny sitts vilken jag inte hunnit med att äta lite ofta osv. Kunde bli frukost vid 09 och lunch vid 15:30 vilken inte är optimalt.

Så nu blir det att äta ofta och lite mer igen.. Även få igång träningen liiite till.
Tycker det är jättekul att göra kost/träningsprogram så nu vill jag prova mina kunskaper på mig själv =)
Jag kommer räkna ut vad just min kropp kräver/dag i förhållande till min nuvarande vikt och längd samt hur mycket jag idag rör på mig varadag som träning.
Hihi.. KUL!
Har inget direkt slut datum utan kör på tills det känns bra. Målet är iaf att till sommaren känns mig stark och & lite till tightad :) Kan hända att jag tar en liten break i kortare perioder för att sedan köra igång igen. Är ute i god tid.. det är bra =) kommer även plocka in en del bars och vlcd som mellis från http://www.formadigisunne.com/
På lördagar eller vid speciella tillfällen kommer jag att ja fria dagar.
Jihoo LETS GOOO!!!

Jag på beachen 2012 ;)
Ok? :D

2 kommentarer:

Emelie sa...

Imorgon börjar mina nyttiga veckor inför sommaren & tight kropp :)
hålla mig borta från godsaker & kolisar..
Hello sum 2012!

Sara sa...

Okej va kul emelie :))

Men ligg inte för lågt med kolhydrater heller, vi behöver faktikst det för fettförbränningen och för att må bra! Utan kolisar tar kroppen energi från fett men ÄVEN protein, alltså våra muskler.

Så ät lite kolhydrater också tycker jag :)
Lycka till o kör hårt =)