torsdag 1 september 2011

Frukost stund

Imorse tröt kylen tom och jag fick låta fantasin flöda såhär på moorgon kvisten.. Det blev stekt gröt med kesella-hallon röra med vaniljpulver, ett kokt ägg o en stor köpp :) Jaa.. GOD morgon mina vänner.


Stekt gröt:

Micra första 1 dl havregryn i micron (med lite mindre vatten än vanligt) och en nypa salt.
3 min full effekt.

Ska egentligen stå o vila i kylen några timmar, men jag snabbspolade med att stoppa in den i frysen 10 min.
På med stekpannan o dela gröten i 4 delar o stek på varje sida.

Blanda kesella ca 3/4 dl med 1/2 dl varma hallon o blanda ihop med äkta vanilj.

Servera med en stor god kopp kaffe o gärna ett ägg för extra protein.

Ca 285 kcal

1 kommentar:

emelie sa...

ser ut som mina luncher / frukostar.
gör kvällen innan ist, mkt smidigt än o stressa på morronen med att frysa o ha sej.