lördag 17 september 2011

bakeri..


Vitchoklad muffins 12st

100 g smör
100 g vit choklad
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 1/2 dl mjöl
skal från 1 citron
1 msk citronsaft

Sätt ugnen på 200 c.
Smält smöret i en kastrull o ta av från värmen. Bryt chokladen i bitar i smölt under omrörning i smöret.
Blanda sedan i sockret, vaniljsocker och äggen ett i taget.
Tillsätt citronskal o saften o mjölet. Rör sanbbt ihop till en smet o fyll muffinsformar ca 3/4.
Grädda mitt i ugnen 12-15 min, beroende på hur kladdiga du vill ha.


Bild på resultatet kommer imorgon då jag ska ha "Öppet hus i Saras hur" eftersom jag fyllt år. Pärona med resp., broder,syrran Liam o Johan, älskling o hans familj kommer. Så jag ska baka tårta o fixat muffins :)

Eftersom mina päron är skilda o inte de bästa vänner får jag helt enkelt ha "Öppet hus" så får de komma när de andra har gått. Kul men skilda päron, men så är det.. Låter lite roligare när jag skriver öppet hus, visst ?

3 kommentarer:

Frida sa...

Knivigt det där med skilda päron kan jag tänka mig men då blir du firad läänge och får mer paket ;) Fint bordet blev! Verkar kunna göra en hel del fynd på hamsterboa. Man kanske skulle glida dit nån dag :)

Sara sa...

Jaa det är ju det, men precis, en får set från den ljusa sidan ;) Mycke paket o firas länge :D

Åh tack :) ja det tycker jag du ska!! sen kan du komma hem till mig på kaffe, okanske finns det nån muffins kvar till dig då ;)!

Frida sa...

Jaa det räknar jag med ;)