söndag 17 april 2011

Livsstil

Nu är jag hemma från min promenix.. hittade en ny väg också :) Nu blir det dusch och göra mig iordning för shopping på stan med bror som kommer. Ska hjälpa honom hitta lite nya kläder.. och så ska jag hjälpa honom med lite kost/tränings upplägg :)
Har gjort iordning ett kostupplägg till mig själv också.. Tänk att man kan äta väldigt mycket god mat, bara man väljer rätt produkter. Vill man tappa lite i vikt är det alltså bättre att äta ofta så att man håller fettförbränningen igen hela dagen. Äter själv ca 6 mål/dag.. och då fungerar jag bra ;-)

För ett tag sedan betsämde jag mig för att förändra min vardag lite.. det var mycke fest fest fest, dåligt med träning osv. Det var inte riktigt jag att leva så. Att leva för helgerna var kul en tid.. men inget jag trivdes med-i längden. Nu är det andra bullar, nu mår jag mycke bättre. Tränar regelbundet, äter regelbundet och bra, och festar till det när jag verkligen känner för det. Tänker mycket mer på mig själv, gör inte saker för att andra vill utan tänker mer, Vad vill Jag? Sedan har jag ju också träffat min prins.. vilket också gör att festa varje helg inte känns lika viktigt..
Så denna kombination har gjort att jag mår mycket bättre och tar hand om mig själv.. och har tappat flera centimeter både här o där ;)
Mitt mål just nu är att känna mig nöjd. Har inget viktmål utan vill bara känna mig nöjd med mig själv och med min vardag och hitta balansen som får mig att må bra! Mycke ego här kanske men det gäller faktikst att ta hand om sig själv, man har bara ett liv, nu menar jag inte att det är fel att festa osv, det gör jag också såklart, men denna livsstil är iaf vad jag njuter av :)


Love / Sara

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, har läst din blogg ett tag. och gillar den mkt. ja tränar också en del men har svårt med detta att äta rätt. kan inte du skriva hur ett kost upplägg ser ut för dej, så man själv får lite inspiration? tack för en bra blogg annars!!