tisdag 18 oktober 2011

1 år sedan

  
Före vs Efter
1 år sedan-Idag

  


Fick en komentar som undrade hur det hade gått för mig sedan jag visade en bild på min mage för ett tag sen.
Denna Bild är tagen för nästan exakt ett år sedan, då jag bestämde mig för att ändra mig på många vis och börja ta hand om mig själv.
Nu när jag ser bildena framför mig är det faktikst lite skillnad....
Jag kommer aldrig bli en "smal" person, alltså en modell smal. Och det är inga på nått sätt mål jag har, för om jag skulle väga så lite skulle jag behöva göra avkall på såå mycket här i livet som jag tycker om. Jag har inte heller den kropps formen då jag är lite mer "bastant" av mig! :D haha.. Mer, vad ska man säga, fotbolls tjej/ben än bara smal.. Jag har istället försökt att acceptera hur min kropp är "uppbyggd" och sattsar istället på att få lite mer muskler som jag tror pasar bättre på min kropp än att bara vara "smal". Jag försöker leva sundt, jag älskar att träna och älskar mat. Jag försöker äta bra med en balans mellan protein kolhydrater och fett. På helgerna blir det ofta godis eller nåt annat gott och kansk nån gång på vardagen också om jag verkligen är jättesugen.
Jag har alltid älskat att träna och äta rätt..och tränat såå mycket i mina dagar.  Men kombinationen av hur jag mådde speglar sig även på bilden för ett år sedan.(festade i stort sett varje helg under ett år) haha.. det det satte sina spår och gjorde att jag gick upp i vikt. ( kanske kan berätta mer om det en annan gång) Blir lite ledsen när jag ser bilden men är glad för att jag tog tag i saken och blev den Sara jag vill vara och ÄR, både mentalt och i kroppen.
Som jag skrivit tidigare är jag inte "klar" än, jag har några kilon kvar till jag skulle känna mig nöjd och vara tillbaka där jag varit förut, men det känns okej i detta läge jag är i nu och det kanske tar ett år till innan jag känner mig nöjd. Men det får ta tid, jag ska träna mig igenom en bättre och sundare kropp. Vikten spelar egentligen ingen roll, det är hur man mår.
Nu känns det som jag "hängt" ut mig själv lite här.. både i bild och text.. men det är så det är, jag och jag mår så mycket bättre idag med mig själv än vad jag gjorde innan jag bestämde mig för att "rycka upp mig".

Hade glömt bort att jag hade tagit kort på mig, så de va roligt att få se om de var nån skillnad :) 

Nu ska jag kila iväg.. Ha en fin dag söta fina läsare!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det syns verkligen förändringar. Är själv i den fasen att jag måste börja ta tag i mitt liv och tänka på vad jag stoppar i mig och även få mera rutiner på min träning och som du även säger, att det tar tid. Att se dina förändringar, gör mig mera taggad och mera manad nu till att verkligen komma igång, men det viktigaste är ju att man har ett mål.

/ Sandra

Emelie sa...

Bra jobbat :) Känner att jag också måste ta mig ur en cirkel nu. Får hoppas jag fixar det.

Det är som du skriver, huvudsaken är att vi mår bra. =)

emelie sa...

men oj, va duktig du är gumman. verkligen stor skillnad!!!
vill ha lika mycke karaktär som dej ;/

Ellen I sa...

Du är den finaste jag vet! Och vilka resultat baby! fantastiskt..good work sexy! PUSSS/ bästis

Lhina sa...

Sara! Du är så vacker :) Jag vet att du kämpat hårt och det vackra med dig är att du tar hand om din kropp. Tjejer som slutar äta och blir "modellsmala" är inte vackra. Du ska vara stolt över dig själv, det är ju bara en själv som kan förändra saker i livet som man inte är nöjd med :) Du är min förebild! Kram

Frida sa...

Wow vilka resultat! Var stolt över dig själv Saris! Puss

Sara sa...

Tusen tack för alla era fina kommentarer! Kommer nästan tårar när jag läser.. Tusen tack allihopa!<3

Anonym sa...

Va duktig du är! Kan du inte skriva lite om hur lång du är hur mycket du vägde respektive hur mycket du samt skillnaden i klädstorlekar? :)

Nathalie sa...

Du är så grymt duktig Sara! Imponerad och inspirerad gör du mig sötnos! :) Stor kram